Το πρωτότυπο ενός τρένου μαγνητικής αιώρησης που θα μπορεί τελικά να αναπτύσσει ταχύτητα 620 χιλιομέτρων την ώρα παρουσιάστηκε εν μέσω τυμπανοκρουσιών στην Κίνα.
Το τρένο κινείται χωρίς ποτέ να αγγίζει τις γραμμές, χάρη στο μαγνητικό πεδίο που παράγεται από υπεραγώγιμους μαγνήτες υψηλής θερμοκρασίας, αναφέρει σύμφωνα με το πρακτορείο Xinhua το Πανεπιστήμιο του Ζιαοτόνγκ όπου αναπτύχθηκε η τεχνολογία.
Τα πρώτα τρένα μαγνητικής αιώρησης (maglev) αναπτύχθηκαν στην Ιαπωνία, σήμερα όμως η Κίνα πρωτοστατεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Το πρώτο κινεζικό τρένο maglev εγκαινιάστηκε το 2003 σε γραμμή 30 χιλιομέτρων που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο Πουντόγκ της Σαγκάης και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 431 χιλιομέτρων την ώρα.
Προς το παρόν, το πρωτότυπο του νέου τρένου μπορεί να κινείται μόνο με χαμηλές ταχύτητες σε δοκιμαστική γραμμή μήκους 165 χιλιομέτρων. Δεδομένου ότι το τρένο δεν ακουμπά στις ράγες, οποιοσδήποτε μπορεί να το θέσει σε κίνηση απλά σπρώχνοντάς το με το ένα χέρι, λέει το Xinhua.
Εφόσον η εκτίμηση για ταχύτητα 620 χλμ/ώρα ευσταθεί, η νέα αμαξοστοιχία θα κατέρριπτε το ρεκόρ του L0, ενός πειραματικού ιαπωνικού τρένου maglev που έχει πετύχει ταχύτητα 603 χλμ ώρα στις δοκιμές.
Στη Γαλλία, χώρα γνωστή για τα διάσημα τρένα της, το ρεκόρ ταχύτητας είναι 574,8 χλμ/ώρα. Αυτό είναι και το παγκόσμιο ρεκόρ για τρένα με ρόδες.